Atelierul Produselor Creative

Atelierul Produselor Creative este un program de training și mentorat de cinci zile, prin care 20 de tineri creativi învață cum să își dezvolte ideile în produse de succes.

[sic]

 


De ce Atelierul Produselor Creative?

  • Pentru că sunt puține inițiative pentru tinerii din industriile creative.
  • Pentru că sunt prea multe idei care nu mai ajung să fie implementate.
  • Pentru că industriile creative au un potențial economic dovedit.

Mai mult decât atât, pentru că Asociația Industrii Creative și Coriolan doresc să contribuie la dezvoltarea acestui domeniu prin intermediul unor proiecte și activități concrete, ancorate în realitatea societății de astăzi. Astfel, economia creativă este încurajată și susținută în mod constant, iar creativii din comunitatea locală au oportunitatea să își valorifice potențialul. Proiectul urmărește crearea de start-up-uri creative și are șanse mari de multiplicare, atât la nivel local, cât și la nivel național.

Atelierul Produselor Creative este organizat de

Logo AICCoriolan

cu susținerea

Prime IasiTVR Iasi


Cum participi?

Pentru a participa la Atelierul Produselor Creative, este necesară parcurgerea următorilor pași:

  1. Dacă ai în minte o idee, spune-le prietenilor și colegilor de acest proiect și convinge-i să formați o echipă de 3–5 membri cu care să participi în proiect. Trebuie ca abilitățile și competențele echipei să fie variate—designeri, copywriteri, fotografi, programatori, marketeri etc.
  2. Organizează o sesiune de brainstorming sau orice altă metodă care te ajută să generezi idei și selectează una dintre ele, care are potențial de a fi transformată într-un produs.
  3. Completează formularul de înscriere (vezi mai jos) împreună cu echipa astfel încât să convingi Juriul I (format din mentori) că meritați să luați parte la Atelierul Produselor Creative.
  4. Dacă echipa ta a fost aleasă (vei fi anunțat pe email sau/și telefonic), vei avea la dispoziție o săptămână pentru a te pregăti, a-ți detalia ideea și a-ți consolida echipa finală.
  5. În perioada 9–12 mai 2012 va trebui să participi împreună cu echipa ta la workshop-urile coordonate de mentori și să va clarificați modul în care puteți ajunge de la idee la un produs care poate deveni de succes.
  6. Pe data de 13 mai, împreună cu echipa ta, vei prezenta ideea ta de produs în fața Juriului II (format din oameni de afaceri), care îți vor oferi feedback pe idee și sugestii pentru a continua.

Este esențial să crezi în ideea pe care o vei susține la Atelierul Produselor Creative, să lucrezi alături de persoane pasionate și perseverente și să îți setezi obiective realiste.

Pentru mai multe detalii ne poți contacta pe adresa apc@industriicreative.ro sau la datele din pagina Contact.


Mentori

Atelierul Produselor Creative constă în patru zile de workshop-uri și una de prezentare. Workshop-urile acoperă domenii esențiale pe care echipele participante trebuie să le înțeleagă pentru a putea transforma ideea în produs. Acestea sunt susținute de mentorii proiectului, specialiști în domeniu cu o bogată experiență practică:

  • Marius Ursache, Director Creație Grapefruit
    Inovație și dezvoltare de produs (Understanding Value)
    9 mai 2012
  • Andrei Roșca, General Manager Spada
    Implementarea ideii de produs (Creating Value)
    10 mai 2012
  • Cristian Manafu, Senior Consultant The Connector & Partners
    Comunicare și branding (Communicating Value)
    11 mai 2012
  • Emanuel Martoncă, Director de Marketing Coriolan
    Vânzări și aspecte financiare (Capturing Value)
    12 mai 2012

Mentorii vor ghida echipele pe parcursul proiectului și vor oferi feedback punctual pe ideile și prezentarea pe care echipele o vor face în ultima zi a proiectului.


Jurizare

Atelierul Produselor Creative are în componența sa două jurii distincte:

Juriul I
Format din mentorii workshop-urilor (Marius Ursache, Andrei Roșca, Cristian Manafu, Emanuel Martoncă), Juriul I are responsabilitatea de a selecta cinci echipe dintre cele înscrise în proiect cu idei care au potențial de a fi transformate în produse. Cele cinci echipe vor participa la workshop-uri și la prezentarea finală.

Juriul II
Format din reprezentați ai mediului de afaceri local, Juriul II va nota prezentările echipelor și va oferi sugestii și o perspectivă clară și transparentă asupra potențialului pe care ideile de produs îl au în mediul economic.

Membrii juriului II vor fi anunțați în curând.


Desfășurare

Înainte de a te înscrie, este important să citești cu atenție regulamentul de participare. Fiecare etapă din acest proiect se potrivește ca piesele dintr-un puzzle, astfel încât echipele obțin la final produse dintre cele mai ingenioase. Din acest motiv, participarea la tot proiectul este mai mult decât necesară.

Principalele etape ale proiectului sunt:

  1. Lansarea și înscrierea online a ideilor
    26 martie–15 aprilie 2012
  2. Jurizare și alegerea a cinci idei de produse cu potențial
    16–25 aprilie 2012
  3. Consolidarea sau formarea echipelor de creativi pentru cele cinci idei
    26 aprilie–8 mai 2012
  4. Susținerea workshopurilor (Understanding, Creating, Communicating & Capturing Value)
    9–12 mai 2012
  5. Prezentarea produselor în fața juriului format din reprezentați ai mediului de afaceri local.
    13 mai 2012

Despre Coriolan

CoriolanCoriolan înseamnă pasiune, dragoste și poveste. Coriolan îți povestește despre aur, bijuterii și alte zâne bune, pentru ca tu să te poți bucura de bijuteriile potrivite ție sau celor dragi. Cel mai mare producător de verighete din România, cu experiență în îndeplinirea viselor îndrăgostiților, Coriolan este partenerul ideal atunci când îți dorești calitate și promisiuni respectate. Coriolan înseamnă stralucire, frumusețe și eleganță. Coriolan e povestea pe care o porți și care îți șoptește legende despre diamante prețioase, aur pur sau iubire până la adânci bătrâneți.


Regulament de participare

Pentru a asigura buna derulare a proiectului, Asociația Industrii Creative și Coriolan pun la dispoziția creativilor interesați de această oportunitatea un regulament de participare, în cadrul căruia sunt oferite toate informații de interes cu privire la acest proiect. Astfel, organizatorii se asigură că proiectul se desfășoară în condiții optime, astfel încât cadrul de activitate pentru tinerii creativi pe de o parte și pentru traineri pe de altă parte este cel dezirabil.

Descarcă regulamentul.


Înscrieri

Dacă vrei să fii ținut la curent cu viitoarele ediții, urmărește-ne pe apc.industriicreative.ro